Contact
Jerina van Heck
PR Manager
038- 497 3184
Deel deze release
Deel op: Twitter
Deel op: Facebook
Deel op: LinkedIn
Laatste nieuws
Zwolle,
18
januari
2016
|
11:33
Europe/Amsterdam

Bas Kosters ontwerpt dekbedovertrekken voor wehkamp

Dutch Design toegankelijk voor breed publiek

Zwolle, maandag 18 januari 2016 – De Nederlandse modeontwerper Bas Kosters en wehkamp slaan de handen ineen. Na talloze spraakmakende ontwerpen en extravagante modeshows heeft Bas Kosters afgelopen maanden gewerkt aan een kleurrijke 3-delige collectie dekbedovertrekken die vanaf vandaag exclusief verkrijgbaar is bij wehkamp.

Affection Collection
Bas Kosters: “Voor het publiek dat al bekend is met mijn ontwerpen is deze samenwerking niet de meest voor de hand liggende, maar ik heb erg de behoefte om een wat serieuzere kant van mezelf te laten zien. Daarnaast is het een mooie kans om een grote groep consumenten kennis te laten maken met mijn ontwerpen.” Volgens Bas Kosters markeert de samenwerking zijn volwassenwording. Onder de naam ‘Affection Collection’ wil hij met de dekbedovertrekken consumenten een goed gevoel geven: “Mijn doel was om een vrolijke lijn dekbedovertrekken neer te zetten. Er is de laatste tijd al zoveel negativisme en ellende in de wereld. Deze dekbedovertrekken moeten een lach op je gezicht toveren als je wakker wordt.” De kenmerkende cartoons, die Kosters vaker in zijn ontwerpen gebruikt, vormen de basis voor deze overtrekken die de namen Tickle me Blue, Happy Face en Good Nightzzz hebben gekregen.

Dutch Designers Platform
“Wij zijn heel erg trots dat een groot Nederlands talent als Bas Kosters exclusief voor ons deze collectie heeft ontwikkeld”, aldus Jeroen Teunissen, Creative Director bij wehkamp. “Maar dit is nog maar het begin: deze samenwerking markeert het startpunt van ons Dutch Design-platform dat we komend jaar verder zullen vormgeven.” Als marktleider in online winkelen, ziet wehkamp met 145 miljoen bezoekers per jaar een groeiende behoefte aan kwalitatief hoogstaande producten die met passie zijn gemaakt. Teunissen: “Nederland heeft heel veel ontwerpers van wereldklasse. Hun werk is voor de meeste mensen vaak onbereikbaar. Wij willen exclusief ontworpen collecties toegankelijk maken voor een groot en breed publiek. Dit jaar zullen we meer samenwerkingen aangaan met toonaangevende Dutch Designers.”

Fashion statement
De drie katoenen dekbedovertrekken zijn exclusief verkrijgbaar via wehkamp.nl. De consument kan al voor € 24.95 een originele Bas Kosters in huis halen. De dekbedovertrekken worden geleverd in een bijpassend tasje welke op een later tijdstip gebruikt kan worden als fashion statement voor bijvoorbeeld de dagelijkse boodschappen.

Over wehkamp
wehkamp, een van de onderliggende merken van RFS Holland Holding B.V., is met 1,7 miljoen vaste klanten, ruim 145 miljoen bezoekers per jaar en meer dan 7 miljoen zendingen per jaar de grootste lifestyle webwinkel van Nederland. Het assortiment bestaat uit zo'n 180.000 artikelen verdeeld over mode, huis&tuin, elektronica, sport en vrije tijd.

Boilerplate

Noot voor de redactie (niet ter publicatie)

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met:

Wehkamp – afdeling Public Relations

Inge Herbrink

Tel. 038 - 497 3133 / 06- 5101 8366
E-mail: iherbrink@wehkamp.nl

www.wehkamp.nl
www.wehkampreporter.nl