Contact
Jerina van Heck
PR Manager
038- 497 3184
Deel deze release
Deel op: Twitter
Deel op: Facebook
Deel op: LinkedIn
Laatste nieuws
Zwolle,
08
juli
2014
|
00:00
Europe/Amsterdam

Oranjekoorts hoogst in Noord-Nederland

Inwoners van Noord-Nederland zijn het meeste geveld door de oranjekoorts, met Amsterdam als absolute koploper. In de hoofdstad werden de meeste oranje-WK-artikelen verkocht. Dit is 20% meer dan in de nummer twee, Rotterdam. Mensen uit de zuidelijke provincies blijken wat nuchterder onder de WK-gekte. Inwoners van Zuid-Nederland kochten tot nu toe de minste oranje-items. Dit blijkt uit een analyse van het online warenhuis wehkamp.nl.

Uitstraling is voor vrouwen een belangrijke eis als ze shoppen voor oranje-artikelen. Waar de Nederlandse man massaal kiest voor het officiële Nederlands Elftal shirt, staat de Nederlandse vrouw vooral modieus achter Oranje. Het populairste oranje fashion-item voor vrouwen is een strak oranje Geisha-shirt met de Nederlandse leeuw in glitters op de voorkant. Hiervan werden er in korte tijd vele honderden bezorgd in Nederland, waardoor dit item inmiddels is uitverkocht.

Andere opmerkelijke feiten uit de analyse van wehkamp.nl:

  • Na de wedstrijd tegen Spanje is het zoekvolume naar ‘Oranje’ en ‘WK’, met 45%, het meest gestegen. Door de spectaculaire overwinning op de regerend wereldkampioen was Nederland direct in de ban van het WK.
  • De minst spannende wedstrijd van het Nederlands elftal tot nu toe lijkt Nederland – Australië te zijn geweest. Tijdens deze wedstrijd werd, ondanks het optreden van Oranje, wehkamp.nl veelvuldig bezocht. 
  • Nederlanders namen de kwartfinale zeer serieus, en stelden online aankopen uit naar een later tijdstip. Na het optreden van Nederland in de zenuwslopende kwartfinale van afgelopen zaterdag was er een piek in het aantal bezoekers  tussen 01:00 uur en 02:00 uur ’s nachts (+ 132%).