Contact
Jerina van Heck
PR Manager
038- 497 3184
Deel deze release
Deel op: Twitter
Deel op: Facebook
Deel op: LinkedIn
Laatste nieuws
Zwolle,
27
februari
2014
|
00:00
Europe/Amsterdam

wehkamp.nl een van drie exclusieve Europese online partners ‘Violeta by Mango’

ZWOLLE, 27 februari 2014 – Het Spaanse modemerk Mango heeft wehkamp.nl geselecteerd als een van de drie exclusieve online partners in Europa die de nieuwe collectie ‘Violeta by Mango’ online gaan verkopen. De nieuwe collectie bevat zo’n 400 kledingstukken, tot en met maat 52. Vanaf 1 maart is de nieuwe Mango-lijn, die speciaal ontwikkeld is voor vrouwen met een wat voller figuur, beschikbaar bij wehkamp.nl. Het online warenhuis is daarmee de enige Nederlandse online aanbieder naast Mango’s eigen website. In maart 2012 sloot wehkamp.nl een strategische samenwerking met Mango, waarbij de damescollectie van Mango werd toegevoegd aan het assortiment van het online warenhuis. In augustus 2013 werd de samenwerking uitgebreid met de ‘H.E. by Mango collectie voor de modebewuste man.

‘Violeta by Mango’ - "It suits me and I like it"
Mango lanceerde de geheel nieuwe plus-size lijn ‘Violeta by Mango’ op 15 januari. De lijn bestaat uit kleding tot en met maat 52 (broeken, tops, jurken, jasjes en rokken) en accessoires. Cees de Jong, Expansion Director Mango Nederland: “Na een uitgebreide analyse van de markt ontdekten wij dat er een grote vraag is naar betaalbare, trendy mode in het plus size-segment, terwijl momenteel amper aan die vraag wordt voldaan. De ‘Violeta by Mango’ collectie is niet gelijk aan die van Mango, maar ademt uiteraard de Mango look. De eerste verkoopresultaten van onze thuismarkt zijn fantastisch en onze verwachting van de samenwerking met wehkamp.nl is dan ook erg positief.” De belangrijkste kenmerken van de Violeta by Mango collectie zijn extreem flatterend en ‘curve-friendly’. In de collectie ligt de focus op betaalbare, ultravrouwelijke, modisch en sexy, in mooie materialen uitgevoerde items. Violeta by Mango wordt in eerste instantie in Europa, Turkije en Rusland geïntroduceerd, later dit jaar volgt Amerika.
Filip Otten, Senior Executive Strategic Alliances & Partnerships bij wehkamp.nl: “Onze ervaring is dat we een ontzettend goed en geraffineerd aanbod hebben in onze collecties voor vrouwen met een maatje meer. Wij stimuleren de paskamer thuis, waar je op je gemak het artikel kunt passen en zien welke het beste staat. We zijn er ontzettend trots op dat we deze nieuwe lijn van Mango exclusief mogen voeren in Nederland en onze klanten mogen laten kennismaken met dit mooie product.”.

Over Mango
MANGO is in 1984 begonnen met een winkel aan de Paseo de Gracia in Barcelona. Inmiddels heeft MANGO ruim 2.650 verkooppunten in 107 landen over de gehele wereld. MANGO ontwerpt en verkoopt kleding voor de modebewuste man en vrouw. Prijs, kwaliteit en duurzaamheid staan daarbij hoog in het vaandel.